Bomber

Det blev Svärdet i stenen vi såg. Även fast den räknas som en disneyklassiker och därför måste ses, var den ganska seg och absolut inte en av de bättre men det är väl kanske också just därför den inte är så himla känd. Jag hade till exempel aldrig sett den förut och det kanske iochförsig bidrar till att den inte var lika bra eftersom man alltid annars känner sig väldigt sentimental när man ser dom...? Hur som helst, nästa film blir Djungelboken! :D

Ska kanske berätta lite om idag?
Det här var ju veckans första dag för mig eftersom Rosendalsgymnasiet var grymma och lät oss ha ledigt igår! Och idag hade vi en riktig mjukstart, började senare än vanligt och hade idrott där man spelade fotboll, skojigt skojigt! Sen blev det lite lunch och efter det en engelskalektion som iochförsig var ganska dryg (gramatik) men det gör inte så mycket när man får sluta efter det. Så tre timmars skoldag för mig blev det idag då! Men duktiga som vi var, jag, Rakel och Frida så stannade vi kvar och gjorde klart engelskan.
Sen bar det av ner på stan i det snöiga och ruskiga men lite mysiga vädret. Istället för att åka direkt hem bestämde jag mig för att köpa skor och annat (vilket jag faktiskt lyckades med, iallafall skodelen). Jag klev som vanligt av vid centralen och precis som vanligt tog jag vägen genom Forumgallerian upp mot gågatan. När jag klev in genom dörrarna till gallerian blev jag väldigt förrvirrad eftersom alla "galler" framför affärerna var neddragna och det var väldigt folktomt. Jag tänkte igenom vad allt detta kunde betyda och kom fram till att det inte kunde vara söndag och att dom därför öppnade senare och vad jag visste var det ingen flaggdag. Kanske hade Sverige infört siesta? Nej, det hade dom inte. Kunde kanske hela huset fått damp och stängt alla dörrar? Nej inte det heller! Men precis när jag kom gående började de öppna butikerna igen och jag fick aldrig riktigt klart för mig vad det var som hade hänt (även om jag hörde lite små rykten om det på stan) föränn jag ringde mamma för att höra om hur stor mängd vätska man får ha med sig på flyget och hon berättade för mig (alltså inte om vätskmängden). Det hade tydligen varit BOMBHOT i lilla Uppsala. Och rånförsök. Dom hade faktiskt kallat in bombspeciallister från Stockholm och grejer men antagligen kommit fram till att det inte var någon bomb (får vi hoppas iallafall, annars gick jag runt i dödlig fara någon timme på stan.
Oj, nu blev det sådär fasligt långt igen. Nu ska jag gå och köra en liten kärnkraftsdebatt på msn, jag och Daniel Marklund (nu blev du omnämnd med både för- och efternamn danne) mot Björn. Fy för kärnkraft!
ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Daniel Marklund

Tack så hjärtligt för det! Nu kan jag dö lycklig! nej, så viktigt var det inte men ändå, jag uppskattar det! :) :P

Synd att debatten inte blev längre för det var ganska kul tycker jag

2008-11-18 @ 22:22:29
Postat av: Björn:)

lite besviken på att du inte nämnde mitt efternamn;P nerå:) jo håller med Danne de va kul;D o kanske lite för kort.. vi får göra om de ngn gång med ngt annat ämne:P

2008-11-22 @ 17:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0