Söndagsångest

Hej hopp!
Inte skrivit på några dagar men nu är det redan söndag, hela helgen har redan gått och jag har söndagsångest. Måste verkligen börja plugga inför debatten imorgon, ska debattera mot kärnkraft. Inte så svårt men det gäller bara att plugga in det vilket jag inte gjort eftersom jag som vanligt skjutit upp allt till sista stund. Men snart ska jag nog börja iallafall.
Väldans trött är jag idag också. Men det skulle kanske kunna bero på att jag kom hem runt tre igår natt och gick upp halv tio, eller vad tror ni? Så lite sömn var det faktiskt inte...men aa trött ar jag iallafall. Men varför gick jag upp så tidigt då? Jo, jag, Sofia, Danne, Nille och Mange skulle ju cykla till allianshallen och titta på Helmers och Emils (och hela Frötunas) match mot Sirius. Trodde att jag skulle komma för sent till vår lilla "samling" på ica vid 20 över 10 men så var inte fallet. Inte helt oväntat hade vissa människor försovit sig eller hade problem med sin cykel...Så när vi väl kom iväg var våran trupp något mindre än vi först trott men den dög väl bra den? Vi cyklade alltså dit och kom nästan i tid. Sen när det inte var sådär jättemycket kvar av matchen anslöt även en fjärde medlem. Efter matchen, som för övrigt slutade 1-1, drog vi iväg till IKEA och provsatt (provsov) lite olika soffor, stolar och sängar. Trevligt värre! Men sen tog hungern överhanden och vi cyklade den oerhört långa vägen till Max där vi åt och sen satt och segade i några timmar. Blev förresten utskällda av en surgubbe också, vadå? får man inte ligga ner i sofforna? vad är de annars till för? Aja, här fick man inte göra det ialalfall för "det är ju faktiskt en resturang" ,och en väldigt snobbig sådan måste jag tillägga. På vägen hemcyklade vi skrålandes på julsånger och diskuterade söndagsångesten ännu lite mer.
Nej, nu måste jag faktsikt ta tag i det här med kärnkraften...tänk om det här vore Matrix, vad lyxigt det skulle vara att bara kopla in sig ett litet tag och sen kunna allting utantill. Får fila vidare på hur det skulle gå till men så länge kör jag nog vidare på den gammelmodiga stilen. 
Hörs! 

Kommentarer
Postat av: dan

Var det inte helt oväntat att Urban skadade sig, va? :O

Och håller med dig om det där med sofforna på Max, man måste ju få njuta lite! :S

2008-11-09 @ 16:53:22
Postat av: Johanna

Sv: Nej, du vet Daniel det kanske blev lite av en felformulering där, jag har fullt fötroende för Urban. Det var Magnus och Nils jag syftade på xD

Postat av: dan

Okej, jag förstår! Men jag förstår inte vad som gick snett, kanske pumpade jag Urban för hårt..? :S

2008-11-09 @ 21:00:24
Postat av: Johanna

Sv: illa, du får ju ta det försiktigt med honom! :o och komma ihåg att "skynda" dig! xD btw varför heter du dan helt plötsligt? :p

Postat av: dan

jag "skyndar mig alltid"! ;D

jag har ingen aning det går fortare att skriva än daniel? :P

2008-11-10 @ 10:42:14
Postat av: Johanna

Sv: Bra! för det är viktigt att skynda sig :o okej xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0