Fel väder för att ta hål i öronen?

Tjohejsan!
Känner mig allmänt seg idag vilket inte är så logiskt eftersom jag sov hela 9½ timmar inatt! Jag vet, helt sjukt! Så alltså borde jag väl snarare vara allmänt pigg idag istället för allmänt seg, eller? Egentligen inte om jag utgår från tidigare erfarenheter xD underligt nog blir jag tröttare ju längre jag sover som om kroppen fått känna hur det känns att sova riktigt länge och vill göra det igen, ungefär som när man inte äter frukost och sen inte blir lika hungrig framåt lunch som när man ätit frukost. Det sistnämnda är inte något jag brukar göra (eller klara av?) själv, är ett alldeles för stort matvrak för det, haha, men jag har iallafall en del säkra källor som kan stödja min teori i den frågan. Herregud, jag är helt inne på teorier och säkra källor. Kan det vara eftervärkningar av energidebatten och tankar på kärnkraft som spökar? Blev helt inne i det faktiskt..och det är inte slut än, har en hel debattartikel att skriva om varför vi borde avverka kärnkraften. Det borde jag kanske göra eller ha gjort nu ikväll men eftersom jag har en håltimme på 3½ timme imorgon (håltimamr heter det kanske då...) och för att jag är lat så planerar jag att göra den då. Även om jag är helt beredd på möjligheten att det inet kommer hända men det känns bra att iallafall låtsas planera!
På tal om håltimmar så hade vi ingen tisdagstidagstid idag vilket innebar att vi slutade kvart över tolv! Kanske borde man, om man är normal, bli helt oerhört glad av det men eftersom jag inte är helt normal och eftersom jag som sagt känner mig allmänt seg idag så tyckte jag mest att det var jobbigt eftersom jag då fick en oerhörd beslutsångest om vad jag skulle hitta på. Jag menar, vad ska man hitta på när man har en massa tid över men inte har lust att göra något? (Dagens i-landsproblem?) Från början hade jag tänk bege mig av till Fyrisskolan och hälsa på lite folk av olika karaktär men min sega kropp med den tunga träningsväskan orkade inte det. Istället tänkte jag gå runt ett tag på stan och leta lite kläder (strumpbyxor, vantar, skor och andra nödvändigheter) men det var väl inte den allra smartaste tanke eftersom det väl antagligen är lika jobbigt att gå runt med en tung väska och en seg kropp på stan som att göra samma sak fast gå den inte allt för långa vägen till fyrisskolan? Men helt förståeligt stod jag inte ut så länge utan åkte hem istället och tänkte att jag kanske kunde hitta på något otroligt smart, nyttigt och världsomvändande här hemma istället men allt jag lyckades åstadkomma var att sätta mig framflr datorn med det oerhört beroendeframkallande spelet Rebubbled, haha, liv jag har! xD Men något har jag faktiskt uppnått, är faktiskt på den sista banan, nummer 72! Dock hände det inte idag men men...
Juste, jag försökte även ta tag i den här örontagningshålgrejen nu idag och drog med mig Sara, Susan, Anna och Frida in på silver&sånt efter skolan. Anna som förutspått att "Det är rätt väder för att ta hål i öronen idag också!" hade fel eftersom man självklart måste vara 18 år för att få göra det. Eller ha med sig nån vuxen och eftersom min mamma inet var där utan på sitt jobb fick jag inte ta hål :(  Men kanske blir det av imorgon, om jag vågar!
Nu borde jag nog inte skriva mer va? Jag beundrar alla som orkat läsa hela vägen det hade jag säkert inte gjort. Men jag ska försök skärpa mig och inte skriva lika långa inlägg, men det blir ju bara så.
Ha det bra!
Tjolahopp!

Ps. ska kanske ha en dagens låt idag också. Det får bli Better days med The goo goo dolls! Riktigt bra!


Kommentarer
Postat av: anna

hahaha=)

2008-11-12 @ 10:28:47
URL: http://annahansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0