Duktig flicka = Trött flicka?

Det här kanske ska bli min nya grej, morgonblogga menar jag. Egentligen, vem har tid innan skolan? Jo, tydligen jag. men detta är inte för att jag går upp i fasligt god tid för att hinne med att ta det lugnt på morgonen utan detta är för att jag går upp i normal tid, stressar lite smått och sen förstår att mamma kan skjutsa mig om ungefär en halvtimme. Så vad ska man passa på att göra d å? Jo, blogga lite kanske. Fast om jag ska vara helt ärlig gick jag upp väldigt tidigt idag, ställde klockan på sex!!! Men det var bara för att jag glömt göra spanskaläxan, kom på det runt tolv igårkväll och inte hade några böcker eller vad man nu skulle göra hemma. Så då tänkte jag att man kanske ska vara en duktig flicka och åka tidigare till skolan, så det var alltså det jag planerat att göra.
Så egentligen sov jag ju väldigt lite inatt, runt 5½ timme (kanske mycket för en del?) men jag var ändå inte alls farligt trött när jag sprang upp ur sängen, lycklig som en lärka när klockan ringde! ...nej, riktigt så var det inte, men ändå. Anledningen till min otrötthet skulle kunna spåras till det faktum att jag av någon outgrundlig anledning (eller inte?) somnade runt två timmar igårkväll vid 7,8,9-tiden nånting.
Fast nu börjar jag bli väldigt trött igen...och kallt är det också! Brr!
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Fatima

oj, jag skulle aldrig ha orken plus tiden att blogga på morgonen. creds till dig johanna ;) och att du inte ens är trött efter 5 timmars sömn!

2008-11-20 @ 14:38:55
URL: http://ninablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0